Jump to content
musicshaggy

[PROPOZYCJA] Nowy system BW

Recommended Posts

xxxx.thumb.png.4811ed2f574c7b756eb939c7f43c9cd1.png

PROPOZYCJA
NOWY SYSTEM BW

Usunięcie standardowego paska życia i zastąpienie ich 3 nowymi: Wytrzymałość, Ilość krwi oraz zatrucie.

Wytrzymałość:

Wytrzymałość to statystyka bazowa która jest jednocześnie modyfikatorem pozostałych dwóch. Gracz przykładowo dostaje na start (jako max. który może na dany moment osiągnąć) 50% wytrzymałości i jest w stanie ją zwiększyć rozwijając 3 atrybuty które już są zaimplementowane na serwerze - kondycja, siła i pojemność płuc. 

Wytrzymałość jest głównym atutem przy walce z użyciem narzędzi obuchowych oraz różnorakich upadków czy wypadków.
Za każdym uderzeniem zmniejszana jest wytrzymałość i jednocześnie wzrasta szansa na utratę nieprzytomności.

Wybudzenie się poprzez takie BW byłoby możliwe bez udziału SAMS (po jakimś czasie) lub za pomocą osoby z pierwszą pomocą (apteczka nie jest wymagana).
Uderzenie/upadek z dużej wysokości kończy się natychmiastową utratą przytomności.

Wytrzymałość regeneruje się samoczynnie.

Ilość Krwi:

Gracz zawsze posiada 6400 ml krwi i jest to stała wartość. 

2.png.d9d62190d936afabd5b60baeda45919e.png

Rany od noży, pocisków powodują krwawienie -> więcej ran, większe krwawienie -> szybsza utrata krwi.
Szybkość utraty krwi będzie uzależniony również od aktualnego poziomu wytrzymałości.

Każda broń która powoduje krwawienie natychmiastowo odbiera trochę krwi ofiarze.
Przewiduję 5 poziomów krwawienia.

Wzór:
W - % wytrzymałości
Pk - poziom krwawienia (mnożnik)

Utrata ml/sec = ((Pk * 1.5)/(W*0.02))*5

 

Krwawienia od mnożnika 2 czy też drugiego poziomu będą wymagały interwencji SAMS, całkowite zatamowanie za pomocą bandaży nie będzie możliwe.


Wraz z utratą krwi ekran robi się coraz bardziej czarno-biały (oraz inne efekty jak np. wirujący ekran lub chwilowe utraty przytomności) i przy ok. 2000 ml (w zależności akt. wytrzymałości gracza, może być trochę mniej lub trochę więcej) następuje utrata przytomności, krew może maksymalnie spaść do poziomu 1000, poniżej niego nie będzie spadać (na potrzeby spójności roleplayu)
Do wybudzenia takiego gracza będzie potrzebne w organizmie minimum 3000ml w organizmie.
Uderzenia pięściami czy innymi narzędziami obuchowymi mają również mały procent na wywołanie krwawienia.

Przy np. wypadku procent na krwawienie(i jego mnożnik) rośnie wraz z prędkością pojazdu.

Krew regenerowałaby się samoczynnie kiedy stan głodu i pragnienia jest mniejszy niż 30%, dopóki krew nie zostanie uzupełniona paski będą rosły szybciej.

 

Przykład:

Załóżmy na to że niewysportowany (50% bazowej wytrz.) Ballas dostał 3 kulki ze zwykłego pipaka, każdy strzał odebrał mu po 350ml krwi i zostało mu nałożone krwawienie x3 (nie powiązane z ilością strzałów). Zostaje mu ok. 3350ml zanim się wykrwawi co daje mu 2,5 minuty na reakcję zanim straci przytomność z powodu ubytku krwi. Po zabandażowaniu, zostaje wezwane SAMS które zabiera gracza do szpitala i odgrywa operację, podaje medykamenty które przyśpieszają regenerację wytrzymałości oraz eliminują efekt krwawienia. Jeśli jest taka potrzeba przetaczają krew. 


Zatrucie:

Teraz każde zażycie narkotyku miałoby swoje plusy i minusy.
Przedawkowanie kończyło by się utratą przytomności.


Amfetamina:
Zwiększa tymczasowo wytrzymałość i zmniejsza kondycję + zatrucie.

Kokaina:
Zwiększa tymczasowo kondycję i zmniejsza wytrzymałość + zatrucie.

Marihuanen: 
Przyśpiesza regenerację zmęczenia i zmniejsza objętość płuc + zatrucie.

Nowe przedmioty

blood-bag.png.e036e7d42ac388fa71098047ba49fc20.png

Worek z krwią

Worki z krwią szpital może uzyskać poprzez pobór krwi od dawców lub zakup w blipie (np. w humane labs).
Przetoczenie krwi byłoby darmowe tylko do wymaganego minimum (3000ml).
Jeden worek przywracałby 800ml krwi. 

Czas przetoczenia trwałby 60 sekund.

(?)Możliwe dodatkowe transfuzje za pieniądze dla szpitala oraz jeśli zasoby krwi by na to pozwalały(?)
 

strip.png.f6b1e5263e184751392b2a8c50fd8082.png

Bandaże

Zatrzymują dalszą utratę krwi. Rany powyżej poziomu 2 za pomocą bandaży mogą je tylko spowolnić (musi interweniować gracz SAMS)
Możliwe do użycia tylko przez osoby z pierwszą pomocą i służby.

Bandażowanie samego siebie trwałoby 20 sekund, a innej osoby 10.

 

pills.png.f6c9cc6110d913aaf0ff409fce82ea0d.png

Medykamenty

Przyśpieszają regenerację wytrzymałości oraz "leczą" infekcje (czyt. krwawienia pow. poziomu 2). Tylko dla SAMS.

 

tablet.png.e5a0aa2f0971f4fb5c720ede7ad07c4e.png

Tabletki (modyfikacja istniejącego przedmiotu)

Przyśpieszają regenerację wytrzymałości + dodają małą ilość zatrucia. Możliwość zakupu w blipie. Efekt się nie stackuje.

 

chocolate.png.61123dfc6a06ae4461ffa8acf9e6eeb9.png

Tabliczka czekolady

Przyśpiesza regenerację krwi, do zdobycia wyłącznie w zamian za oddanie krwi.
Krew gracz mógłby oddać raz na tydzień (globalnie).

 

Ale po co to wszystko?

Odpowiedź jest prosta tak jak jest prosty aktualny system BW - jest nudny (dla odgrywających) i prowadzi do wielu nadużyć (tudzież failRP) i absurdów.
Nie raz i nie dwa było nam dane zobaczyć w klipach jak gracze dostają po kilka kulek i lecą dalej (dopóki całkiem nie padną) lub jak ktoś spadnie z rowerka i musi jechać do szpitala i wymyślać jakieś głupoty żeby został skryptowo uleczony.
Ten system moim zdaniem to eliminuje w obu przypadkach - poważne obrażenia nie będą mogły zostać zignorowane, a te mniej nie będą wymagały za każdym razem wizyty w szpitalu i zszywania tego samego łuku brwiowego po raz 20.

Jak sami możecie zauważyć że nie już żadnego przedmiotu czy "mocy" która natychmiastowo przywraca graczowi pełne paski co (może) eliminować takie rakowe sytuacje jak natychmiastowy powrót na służbę po operacji czy wzięcie udziału w napadzie 10 minut później.  

Dodatkowo narkotyki nabiorą realnego znaczenia (i częściowej przewagi w akcjach) w grze, nie będą służyły tylko do opychania ich npct'om.
Jeśli coś jest nie jasne lub waszym zdaniem nie ma sensu to zapraszam do dyskusji.

 

Zdaje sobie sprawy że opisany system jest dość skomplikowany i może być problematyczny w implementacji, ale może na jego podstawie dojdziemy do jakichś półśrodków które poprawią i urozmaicą rozgrywkę na serwerze.

System BW inspirowany systemem zdrowia z DayZ 

 

  • Like 14
  • POGGERS 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak na pierwszy rzut oka nie wiem z czym co się je i wiąże ale to bardziej z tego powodu, że byłaby to totalna nowość na serwerze i tym bardziej dla mnie oraz osób, które pierwszy raz słyszą o takim systemie. Całość przedstawia bardzo złożony schemat witalności naszych postaci, który jak sam już wspomniałeś dzieli się na trzy sekcje - wytrzymałość (z tego co rozumiem to odpowiednik obecnego HP), ilość krwii oraz stopień zatrucia (który już jest ale nijak wpływa na rozgrywkę, no może oprócz informowania nas kiedy zejdzie nam bomba z alkoholu czy jakiegoś narkotyku). Z tego co zrozumiałem - wytrzymałość jest główną statystyką, która będzie dalej określała jak dobrze się nasza postać czuje i dalej mogłaby być  zwiększana tak jak do tej pory przy pomocy treningów. Na wytrzymałość natomiast wpływałby poziom krwi, którego spadek byłby mniej lub bardziej proporcjonalny do spadku naszej głównej statystyki wytrzymałości. Natomiast otrzymywanie obrażeń nie ograniczałoby się do spadku samej wytrzymałości ale też do utraty krwi (w niektórych przypadkach) co powodowałoby krwawienie, które skutkowałoby powolnym spadkiem wytrzymałości.  

Jeżeli się mylę to mnie popraw w kwestii tego ale musiałem sobie opisać to własnymi słowami. 

Co do samych narkotyków opisywałem różne scenariusze jeśli chodzi o samą sprzedaż w tym miejscu, gdzie dostaliśmy niedawno informacje że system narkotyków będzie zmieniany i również osoby spoza organizacji przestępczych będą mogły tworzyć "lepsze" narkotyki,

 Oraz w poście tutaj, gdzie zaproponowałem różne efekty zażycia różnych narkotyków.

Niemniej jednak zastanawiam się w jaki sposób przenieść taki system do GTA gdzie pedy jakimi gramy mają (?) określone wartości HP gdzie wyróżniamy 200 w większości męskich, 175 w takich wyglądających staro lub grubo, oraz 175 w większości damskich. 

Jeśli chodzi o sam pomysł jestem naprawdę zaintrygowany i chciałbym żeby takie coś przeszło bo każdy dobrze wie, że mimo tego że obie strony chcą zrobić jak najciekawsze medyczne RP czasami się nie da i robi się to na siłę tak jak wspomniałeś (sytuacja z wyjebaniem się na rowerku i pójście do medów żeby nas uleczyli bo nam 15 hp spadło) czy totalnie w drugą stronę - bagatelizowanie poważnych obrażeń i przypominanie sobie (lub nie) o nich znacznie później. Na pewno jest to dużo lepszy system który określałby faktyczne ramy czasowe jakie trzeba spędzić w szpitalu żeby być zdolnym do dalszej rozgrywki i wyeliminowałby "więzienie", którym jest rehabilitacja. Strasznie nudna i nie ciekawa, podobnie jak zwykłe więzienie ale z tym się dużo nie da zrobić. 

Życzę powodzenia z projektem :)

 

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pomysł bardzo fajny i ciekawie opisany, ale jedyne co wprowadzi to płacz ludzi. Było już mówione na CM, że v-life przestał być grą a staje się coraz bardziej realnym życiem. System z DayZ (moim zdaniem) tylko zniechęci ludzi do strzelanin itp. rzeczy. Już teraz odgrywanie z sams jest dla niektórych problemem a co dopiero w sytuacji takiego głupiego przymuszanie skryptem. Twój pomysł nadaje się na jakiś serwer hardRP a nie na v-life. Co więcej w sytuacji gdy cała policja zostanie w akcji postrzelona tracimy na dłuższy czas możliwość popełniania przestępstw bo nikogo nie będzie na służbie. Kompletnie nie czuje tego systemu w grze RP i jest dla mnie po prostu irracjonalny przy 64 slotach i obecnej liczbie graczy. Nie wspominając o kochanym onesync, który doprowadzi do głupich sytuacji podczas strzelania gdzie ktoś nie zacznie krwawić przykładowo mimo odniesionych ran. 

Edited by Thompson PL
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pomysł bardzo spoko. SAMS na pewno się ucieszy.  Dodałbym dla osób posiadających kamizelki kuloodporne mniejszą szansę na otrzymanie krwawienia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niby spoko, ale jednak nie do końca. Taki system zniechęci ludzi do strzelania i różnych bijatyk. Może to i lepiej, bo ludzie by zaczęli szanować swoje życie, trzy razy by pomyśleli zanim zrobili by coś zagrażającego ich życiu (i tak powinno być, obecnie dużo ludzi jest lekkomyślnych w tych sprawach. przecież i tak SAMS naklei plasterek i jest git, prawda?).
Ale to właśnie nie przejdzie na serwerze na którym gramy. Podzielam zdanie Pana Thompsona wyżej.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bardzo ciekawe, zmieniłoby to podejście do jakichkolwiek strzelanin przez co mogłyby one być dłuższe i urozmaicone. Jak dla mnie bardzo dobry pomysł, mam nadzieję że przejdzie! 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Celem tego systemu nie jest skomplikowanie życia graczom tylko dodanie nowych perspektyw akcji ic (dla cywili i samsu), które przy aktualnym systemie są zero-jedynkowe. Chociażby efekty po używkach sprawią że gracze zaczną handlować między sobą a nie tylko z npctami. 

Obecnie jak ktoś straci hp to też jest "przymuszony" do odegrania z SAMS i w tej materii byłoby zupełnie na odwrót - gracze mają szansę na dojście do siebie we własnym zakresie (oczywiście jeśli to nic poważnego). Tu tylko zostaje kwestia rozstrzygania obrażeń w wyniku błędów gry, czy będzie robił to staff na reporcie czy zostanie możliwość skryptowego pełnego uleczenia dla gracza sams.

Obecnie w regulaminie i tak jest zapis o konieczności odgrywania ran przez minimum godzinę, więc czas dojścia do pełnej sprawności można zmieścić w tym zakresie (a nawet szybciej) :)
Jeszcze wracając do tematu ze służbą to nikt nie zabrania (no chyba że L4), do wrócenia na służbę przed dojściem do pełnego zdrowia (oczywiście przestrzegając punkt regulaminu który przytoczyłem powyżej) ale jeśli padnie na strzała w akcji to już może mieć pretensję tylko do siebie.

Osobiście moim zdaniem wprowadzi to dość spory powiew świeżości na serwer i sprawi że będzie się on wyróżniał pod tym względem wśród masy innych mongolii czy wysp "RP"

Edited by musicshaggy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...